banner47

Gemlik Ela İçin Seferber Oldu

Orhangazi'de yaşayan ve lösemi tanısı konulan 5 yaşındaki Ela için Gemlik'te kök hücre bağış kampanyası başlatıldı.

banner3

Bağışlar devam ettiği sürece sürdürülecek olan kampanyanın ilk gününde yaklaşık 250 kök hücre, 60 kan bağışı toplandı.

Gemlik, lösemi hastası 5 yaşındaki Ela Taşkın için seferber oldu. Uygun donörün bulunamamasından dolayı Türkiye genelinde birçok kesim tarafından başlatılan kök hücre ve kan bağış kampanyası 15 Temmuz Demokrasi Meydanı'nda (İskele Meydanı) başlatıldı.

Kızılay ekipleri 15 Temmuz Demokrasi Meydanı'nda kurduğu çadırla, kan ve kök hücre toplama araçlarında bağış toplamaya başladı.

GemlikLife ve Eğitmen Yelda Baykız tarafından başlatılan ve zaman içinde büyüyen kampanya doğrultusunda saat 18:00’de başlayan bağış alma işlemi gece saat 00:00’e kadar devam etti. İlk günde yaklaşık 250 kök hücre, 60 kan bağışı toplandı.

Kampanya hakkında bilgi veren Kızılay Güney Marmara Kök Hücre Kazanım Uzmanı Ramazan Çiçek Sağlık Bakanlığı ve Kızılay arasında yapılan protokolle Ulusal Kök Hücre Bankası’nın kurulduğunu ifade ederek, "Bizde Kızılay olarak lösemi ve kan kanseri hastaları için kök hücre çalışması yapıyoruz. Bu çalışma sadece bir hasta için değil bütün hastalarımız için yapılan bir çalışma. Toplanan bütün örnekler Türk Kök Havuzunda toplanıyor ve oradan uyarsa buradaki hastamız, uymazsa da diğer bütün hastalarımız için kullanılıyor. Bir eşleşme olduğunda biz tekrar o kişiyle görüşüp bilgilendirip kök hücre alınacağı konusunda kendisini bilgilendiriyoruz" dedi.

Gemlik'te çok yoğun bir ilgi olduğuna dikkat çeken Çiçek, "İnsanlar gerçekten çok gönüllü ve duyarlılar. Normalde 1 gün olarak planladığımız ekibi yoğunluktan dolayı 3 gün yapacağız. Hatta gerekirse daha da uzatabiliriz. Saat 17:00-00:00 arası. Yoğunluk devam ederse aynı şekilde pazartesi Salı günü 2 gün daha uzatacağız. Eğer aynı şekilde devam ettiği sürece bizde gelip bu çalışmamızı burada devam ettireceğiz" diye konuştu.

Gemlik'te İlgi Daha da Artacak

Bağış kampanyasının ilk günü hakkında bilgiler veren Çiçek, "Gemlik halkına teşekkür ediyorum. Çünkü Ramazan’da kan sayısının en az olduğu, hastaların daha fazla kana ihtiyaç duyduğu bu dönemde sadece şuanda 60 civarında kan aldık. Bu bizim için çok büyük bir sayı, çok artı bir değer. Kan bağışı yapanlar zaten yanında birer tüp kök hücre verdiler. Gemlik'te kan bağışcısının daha çok olduğunu biliyoruz. Onları da bekliyoruz. Ortalama 250 civarında kök hücre, 60 civarında kan almış olacağız. Bu gerçekten beklentimizin çok üzerinde bir ilgi" İfadelerine yer verdi.

Kampanya sırasında çalışmaları takip eden ve destek olan GemlikLife Genel Yayın Yönetmeni Feyzi Sarıkaya ise, "Kampanyayı Gemlik'te ilk duyurduğumuzda Gemlik buna çok güzel bir tepki verdi. Siyasi parti temsilcileri, dernekler, belediye, kaymakamlık, emniyet güçleri, öğretmenler, sporcular, esnaf,  kısacası Gemlik'in büyük bir kesimi bu kampanyaya duyarsız kalmadı. Bir çok yerden destek mesajları alıyoruz. İlk gün Vatan Partisi Gemlik İlçe Yöneticileri ve Gemlik Ülkü Ocakları'da Kızılay gönüllüsü olarak Kızılay çalışanlarına gece boyunca yardım ettiler onlara da ayrıca teşekkür ediyorum. Ela'nın ve ailesinin başına gelen herkesin başına gelebilir. O yüzden empati yaparak biran önce donör olunmalı. Ayrıca yapılan kök hücre bağışları bir tek Ela için değil tüm kök hücre tedavisi bekleyen hastalar için bir umut kaynağı. Ben bizzat Kızılay ekipleri ile görüştüm ve onlara söz verdim, Gemlik'ten 3 günde en az 1000 kök hücre bağışı alacağız ve talep artacak 2 gün daha burada kalacaksınız dedim kendilerine. Araçlar şimdilik 2 gün daha Gemlik'te olacak. Bugün de İskele Meydanı'nda yarın Asım Kocabıyık Camii önünde olacak. Tüm Gemlik'i Kızılay çadırlarına bekliyoruz." ifadelerine yer verdi.