banner47

Hidamet Asa Bir Tek O Soruyu Yanıtsız Bıraktı

Dün Gemlik Zeytin Hali Toptancılar Sitesi Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Özaydın'ın Marmarabirlik'i hedef göstererek sorduğu soruları Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa kendi sosyal medya hesabından cevapladı.

Hidamet Asa Bir Tek O Soruyu Yanıtsız Bıraktı
banner3

Dün Gemlik Zeytin Hali Toptancılar Sitesi Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Özaydın'ın Marmarabirlik'i hedef göstererek sorduğu soruları Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa kendi sosyal medya hesabından cevapladı.

Özaydın'ın Marmarabirlik'e yönelttiği soruların içerisinden en ilgi çekici olanı Marmara Bölgesi dışından, özellikle Akhisar'dan alım yapılıp yapılmadığı yönündeydi. Ancak Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Asa, yaptığı açıklamada bu soruyu yanıtsız bırakması dikkat çekti.Asa'nın yaptığı açıklama da aynı zamanda rekolte oranlarının tahminlerini yapan Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi (UZZK)'nın kendilerini ve tüm sektörü yanılttığını belirtti.

İşte Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa'nın kendi sosyal medya hesabında paylaştığı açıklamalar;

"Bazı kesimler tarafından yapılan eleştiriler bizim doğru yolda olduğumuzu göstermektedir. Genel olarak değerlendirecek olursak, Marmarabirlik 2016-2017 ürün alım kampanyasında 32 Bin ton ürün alımı yapmıştı. Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi (UZZK) 140 bin ton olarak açıkladığı tahmini bölge rekoltesi ile bizi ve tüm sektörü yanıltmıştır.

Hasat başladıktan sonra bu rekoltenin 70-80 bin tonlarda olduğunu, tahmin edildiği kadar ürün olmadığını hem üretici hem de biz görmüş olduk. Dolayısıyla tahmini rekoltenin yarısı kadar rekolte gerçekleşmiş olup, bundan dolayı Marmarabirlik de ürün alım hedefine ulaşamamıştır. Bunun yanı sıra Marmarabirlik'in satışları geçtiğimiz yıl itibariyle 37 bin tonlara ulaşmıştır. Marmarabirlik markası olarak Türkiye'nin her yerinde rafta yerimizi aldık ve her yıl artan bir satış grafiğimiz var. Marmarabirlik'in satış rakamlarının sürdürülebilir olması için alınan ürün miktarının her yıl artırılması gerekir. Eğer ürün temin edemezseniz raftan düşersiniz.

Hedefimiz, önümüzdeki süreçte yılda 50 bin ton ürün satışı yapmaktır. Dolayısıyla UZZK'nın yanlış rekolte tahmininden dolayı ürün arzında yaşanan sıkıntılar, Marmarabirlik'in satışlarının artması ve pazarın büyümesi nedeniyle üretici havuzundan peşin ödemeli ürün alımına başlanmıştır. Özellikle havuzdan ürün alımı konusunu kamuoyu ile paylaştığımızda, ortaklarımızdan ve gerektiğinde ortak olmayan kişilerden bile ürün alabileceğimizi belirtmiştik.

Marmarabirlik'in ihtiyacı olan ürünü kalite standartlarına uygun olması durumunda gerektiğinde tüccardan bile alabiliriz. Marmarabirlik tüccara ürün satan değil, tüccardan ürün alan bir kurum haline gelmiştir.

Havuzdan ürün alımlarımızla birlikte piyasaya canlılık geldiğini ve üreticilerimizin çok memnun olduğunu görmekteyiz. Bunun en büyük sebebi de Marmarabirlik'in peşin ödeme yapmasıdır. Özel sektör temsilcileri piyasada 3 ila 5 ay arası vadelerle alım yaparken, Marmarabirlik yine üreticiyi düşündüğü için ürün alımı yaptıktan en geç 2 gün sonra ürün bedelini üreticinin hesabına yatırmaktadır. Üreticilerimizin bu uygulamadan çok memnun olduğunu kooperatife gelen yoğun taleplerden görmekteyiz.

Önümüzdeki kampanya döneminde,bir tüccar gibi çiğ zeytini hallerde, köy ve mahallelerde peşin olarak alım yapmayı hedefliyoruz. Dolayısıyla Marmarabirlik'in görevi, tüccarı memnun etmek değildir, üreticisini memnun etmektir. Tüccara karşı aldığımız bir tavır da yoktur. Üretici memnunsa gerisi teferruattır."

 

Güncelleme Tarihi: 11 Mayıs 2017, 10:32
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner27

banner28